La vie à la Côte d'Azur

Toute Seule..

Het eerste weekend toute seule..

De maand Maart is aangebroken en daarmee ook de cruciale 2 weken waarin de meeste mensen last schijnen te hebben van heimwee. Ik vertoef nu bijna 3 hele weken in Frankrijk in een gat waar niets te beleven valt en eigenlijk ook wel tot mijn eigen verbazing heb ik nog nergens last van. Misschien komt dit ook wel doordat ik regelmatig klets met mensen uit mijn toch wel geliefde plaatsje Enschede en doordat ik natuurlijk alle stappen van iedereen kan volgen op facebook; hebben jullie allemaal een mooie vakantie gehad?;) Maar toch.

Vorige week zondag gingen de kids voor een halve week naar het noordelijke Elzas en zat ik dus een week alleen in La Motte; de perfecte gelegenheid om lekker cultuur op te gaan snuiven in Nice! Ik had voor ogen lekker die kant op te gaan met de trein, een beetje rond te struinen door de straatjes en vervolgens voor het eten weer terug te zijn in mijn nu vertrouwde huis. De plannen liepen iets anders. Wandelend in een heerlijk zonnetje door de schattigste straatjes ever werd in een klap verliefd op Nice. Ik besloot ter plekke een hostelletje te boeken zodat ik 2 dagen in Nice kon blijven. Ik vond een heerlijk bed midden in het centrum met de hele dag gratis koffie, thee en internet, schone handdoeken, en een gratis ontbijt voor maar 16 euro (een echte aanrader!)!. Nadat ik een Russische kerk en de Chateautuinen van Nice had bezocht, ben ik met de bus een eindje buiten de stad gegaan om VilleFranche te bezoeken. De receptioniste van mijn hostel vertelde dat dit echt een prachtig plaatsje was waar je echt geweest moest zijn. Ik vond het niks. Het is een hele grote muur met een schattig haventje en heel veel straatjes waarin je kunt verdwalen.. Wat me dus een aantal keer strak gelukt is:). Na een klein uurtje snel (nou ja snel; omdat er een carnavalsoptocht was wilden meer mensen met de bus en moest ik dus 3 keer een kwartier wachten voordat ik erbij in paste) weer naar het geweldige Nice:). In het hostelletje heb ik lekker wat thee geleut met een Franse jongen (Stephen; aanleiding tot gesprek: Amélie op de piano), waarna ik de plaatselijke antiekmarkt heb bekeken. Erg leuk al die oude rommel bij elkaar! Na nog wat kerkjes bezocht te hebben was het alweer avond en stond er in het hostel lekkere biefstuk op het programma met wedges en salade (voor 7 euro de perfecte maaltijd). Al wachtend mijn tijd doorgebracht met dezelfde Fransman (Stephen) en een nogal aparte Italiaan (Alex) die erg fan bleek te zijn van de Nederlandse meisjes en ‘champions'. Mijn biefstukje heb ik opgepeuzeld in gezelschap van een Canadees meisje, een Australiër (Adam) en een Amerikaan (George). Gezellig psychologische experimentjes bewonderen en afkraken; heerlijk:). Na het eten nog even gezellig met een groepje televisie gekeken en daarna mijn bedje maar opgezocht. Ik vond het toch wel spannend om met 15 onbekenden op een kamer te slapen dus ik kwam wat moeilijk in slaap, maar verder was mijn nacht prima. 's Ochtends bij het ontbijt kennis gemaakt met 2 meiden uit Florida (Tess en Sophie), waarmee ik naar het Musée d'Arts Contemporaires ben geweest. We mochten gratis naar binnen om de bezems en stukken afval aan de muur te bewonderen en als klap op de vuurpijl te genieten van een prachtig uitzicht over de stad. Een hele leuke ochtend. Na ons culturele avontuur nam ik afscheid van de meiden en heb ik een lekker lunchje gescoord op de plaatselijke bloemenmarkt. Op het strand heb ik genoten van een stokbroodje met lekkere kaas en worst met een stel olijfjes. Na nog wat rondstruinen door de artistieke straatjes van het Vieille Nice was het tijd voor de carnavalsoptocht. Erg druk, erg lang en erg mooi. Helaas waren de bloemen en fruit parade niet op de dagen dat ik in Nice was. Deze moeten echt magnifique zijn. Na de optocht heb ik de trein terug genomen naar Les Arcs, waarvandaan ik in het pikkedonker (ze hebben hier geen lantaarns langs de weg) 3 keer verkeerd ben gereden op de weg naar huis. Na het eten heb ik snel mijn bedje opgezocht; ik was helemaal stuk:).

Na de prachtige daagjes in Nice had ik nog 2 dagen vrij voordat de kids terug zouden komen en ik heb helemaal niets gedaan. Oh wacht, jawel, ik heb een stukje hardgelopen, maar daar hield het ook wel mee op. Vrijdags ging Valérie op zakenreis voor het hele weekend en bleef ik voor het eerst alleen achter met de kids. Het weekend heb ik eigenlijk vrij gemakkelijk overleefd. Het was heel leuk. Ik heb met Jules gekookt, verschillende spelletjes gespeeld (oorlogje voeren met lego, uno, just dance, skatepark) en we zijn gister naar het Base Nature geweest in Fréjus. Het Base Nature is eigenlijk een heel groot stuk grond waar een skatepark en verschillende sportvelden zijn aangelegd voor de mensen die in of in de buurt van Fréjus wonen. Je kunt er bijna alle sporten beoefenen die je wilt en er is de mogelijkheid tot het huren van skeelers, fietsen, stepjes en van die fietsauto's. Jules gaat er graag steppen en ik heb zelf maar even gekeken of ik nog wist hoe je moet skeeleren (ik wist het nog!). Ik was wel erg blij dat zijn vader thuis was toen we terug waren, want 3 hele dagen vanaf 8 uur 's ochtends met een kind van 8 doorbrengen is toch vrij vermoeiend. Vandaag en morgen ben ik weer lekker vrij, en donderdag vertrekt Valérie wederom voor een lang weekend. Dat betekent dus 4 dagen alleen met de kids; hoop dat ik het dan wat beter vol kan houden:).

Bisous tout le monde!

Reacties

Reacties

Caroline

Nice!, euh dat engelse woord dan haha. ziet er weer goed uit!

Wendy

Hey Meissie,

Wat een geweldig verhaal weer en wat een super ervaring!!! Succes alvast voor aankomende weekend! Dat ga je vast 'overleven'!!!!

Veel Liefs Wen xx

Sandra Wiersma

Salut!
Quelles expériences!
Ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Ik blijf je verhalen volgens.
Groetjes,
Sandra Wiersma

Trudie

Lieve Yvonne,
Ik zat al met smart op een nieuw verhaal te wachten en wat heb je weer veel gedaan en vooral gezien.Erg leuk allemaal. succes aankomend weekend
liefs van ons

Hanneke

Wat een leuke verhalen. Leuk!!
Succes van het weekend en geniet van de mooie tijd in frankrijk.

groetjes
ook van Andre, Eline en Laura

Dolf en Annette

We hebben weer genoten van je avonturen, veel succes komend weekend. De foto's zijn ook erg mooi.

Groetjes XXXXXX

liz

He yvonne, Mooie foto's hoor. Ik ben nog nooit in frankrijk geweest, maar als ik dit zo zie lijkt het me een heel mooi land. Wie weet gaan wij en kleine ...... nog eens het mooie frankrijk bewonderen. (ooit ;) )
Wat leuk dat je verschillende mensen hebt ontmoet, maar ook dat je je alleen zo goed vermaakt. Knap hoor dat je er in je eentje op uit trekt. Ps: die lasagne ziet er heel lekker uit hmmmmmmm.
Gaan wij hier ook zeker een keer maken.
Ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is om hele dagen alleen met de kids door te brengen. Maar daar ga jij je weg vast wel in vinden.

Bisous Mark en liz

Hennie

Leuk om te lezen wat je allemaal alweer hebt beleefd in het prachtige zuiden. Het weertje is daar al goed zo te zien. Ik ben erg jaloers.
Wat ontzettend gaaf dat je de tijd krijgt om zelf zulke leuke dingen te ondernemen zoals Nice bewonderen en kennis te maken met mensen uit andere landen.
Maar dit weekend moet je er weer flink tegen aan om de kids te vermaken of gaat het dan alleen om Jules.
Nou in ieder geval succes ermee.

Groetnis, Johan, Hennie en kids.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active